Bitter Çikolatanın Farklı Bir Hikayesi

Bitter Çikolatanın Farklı Bir Hikayesi

Bitter Çikolatanın Farklı Bir Hikayesi - Stj.Dyt. Rumeysa Kıtay

Çikolata

Gülümsemek için 17, somurtmak için 43 kas çalışıyormuş. Biz de kendimizi yormamayı seçiyoruz ve hiç bir diyet listesine mutluluğumuzu elimizden alma hakkını vermiyoruz (spesifik hastalıklar haricinde tabi). 

Hem yüzlerce sağlıklı tarif, göz doyuran ev yemekleri, yararlı birçok besin varken bu kısıtlamalar niye? Herkesin yemek yeme davranışında hassasiyeti olduğu bir besin vardır. Ve dengeleyerek tüketildiğinde istendiği zaman bu besin tüketilebilir. Benimki de çikolata ve bu yazı da çikolata üzerine olacak.

Çikolata dendiğinde akla ilk önce şekerden çok yağın gelmesi gerekir. Örneğin 40 g çikolata yemek bazılarımızın günlük yağ gereksinimin %50'sini oluşturur. Bunun bilincinde ve dengeleyerek olduğunda istediğimiz zaman yiyebiliriz.

Şimdi çikolatayı yakından inceleyelim;

  • Sütlü çikolatada yaklaşık %7-15 kakao bulunurken, aynı miktardaki bitter çikolatada %30-70 kakao bulunmaktadır. 100 gram bitter çikolata; yaklaşık 100 mg flavonol (güçlü bir antioksidon) içerirken, 100 g tatlandırılmamış kakao tozu, 250 mg flavonol içerebilmektedir. Bu yüzden tercihlerimizi daha yararlı olan bitter çikolatadan yana yapabiliriz.
  • Tabii ki günlük olarak 100 gram tüketmeniz yanlış bir davranıştır. Ayrıca, 100 gram bitter çikolata 600 kalori ve orta miktarda şeker içerir.

Beyin ve Bitter Çikolata

  • Kakao  nöron yenilenmesi ve fonksiyonunu sağlayan nöron koruyucu protein, hücre yolakları ve bazı kimyasallarla direkt etkileşime geçer.
  • Yapılan randomize bir çalışmada; tek doz bitter çikolata alımından birkaç saat sonra yapılan değerlendirmeler sonucunda, bilgi işlem hızı ve hafızanın geliştiği gözlemlenmiştir.
  • Uzun vadede günlük kakao ve flavonol tüketiminin, ileri yaştaki bireylerde zihinsel fonksiyonu geliştirdiği kanıtlanmıştır.

Kalp Sağlığı ve Beyin

  • Bir çalışmada, haftada beş kez bitter çikolata tüketiminin, kardiyovasküler hastalık riskini %57 oranında azalttığı belirlenmiştir.
  • Kakaonun kardiyovasküler ölüm riskini 15 yıllık bir sürede %50 oranında azalttığı gözlemlenmiştir.
  • İnsülin duyarlılığını onemli ölçüde artırdığı da gözlemlenmiştir.

Cilt Sağlığı ve Bitter Çikolata

  • Bitter çikolatadaki biyoaktif bileşiklerin, cilt üzerine oldukça yararlı etkileri vardır. Flavanoller, güneş kaynaklı hasara karşı koruyabilir, cilde kan akışını hızlandırabilir, cilt yoğunluğunu ve hidrasyonunu arttırabilir.
  • Bitter çikolata, biyolojik olarak aktif olan ve antioksidan olarak görev alan organik bileşikler içerir. Bunlar arasında, çikolatanın antioksidan aktivitesini sağlayan; polifenoller, flavanollar ve kateşinler bulunur.

Kakaonun sağlığımız üzerine pozitif etkileri bulunsa da, çikolatanın üretimi sırasında geçtiği işlemler, içeriğindeki kafein, şeker ve diğer kimyasallar da göz önünde bulundurulmalıdır. Çikolatanın pozitif etkileri ürünün niteliğine ve tüketen kişinin genel özelliklerine bağlıdır.

Çikolata ve Portakalın Aşkı: Kakaolu Portakallı Diyet Kek 

•3 yumurta

•1 çay bardağı tatlandırıcı (esmer şeker, stevia, bal, pekmez vs)

•Yarım çay bardağı zeytinyağı

•1 su bardağı süt

•1 paket kabartma tozu

•1 çorba kaşığı kakao

•1 portakal kabuğu rendesi

Yumurta iyice köpük kıvamında kabarana kadar çırpılır. Diğer malzemeler katılır. Muffin kaplarına yerleştirilir. Her bir muffine küçük küçük bölünen bitter çikolata (5 gram) ve küçük portakal dilimleri yerleştirilir. 200 derecede ısıtılmış fırında kabarana kadar pişirilir, daha sonra 150 dereceye indirilir. Minimum 40 dakika daha pişirilir.

Bu tarifle 12 dilim çıkıyor ve her biri 156 kalori.

Afiyetler olsun…

Önceki Haber

Osman Altuğ: Dolar En İyi İhtimalle 10 Lira Olur

Sonraki Haber

CHP'nin Meclis Adayı Belli Oldu

BENZER HABERLER