Dev giyim markası mağazalarını kapatmaya başladı
Bir dönemin efsane markası Esprit, iflas ederek genel merkezini ve 160 mağazasını kapattı. Gwyneth Paltrow'un yer aldığı unutulmaz kampanyasıyla hatırlanan marka, moda dünyasında bıraktığı izlerle tarihe karıştı.
1968 yılında San Francisco'da kurulan Esprit, 80'ler ve 90'larda gençler arasında kült bir marka olarak popülerliğini zirveye taşıdı. Ancak değişen tüketici davranışları, pandemi ve ekonomik kriz, markayı derinden etkiledi. Esprit, New York'ta iflas başvurusunda bulunarak 3 milyon doları aşan borcunu açıkladı.
ÇALIŞAN SAYISINI AZALTTI
Manhattan'daki 38 bin metrekarelik genel merkezini kapatan Esprit, bu merkezde çalışan personel sayısını 115'ten 50'ye düşürdü. Şirket, ABD operasyonlarının küçülmesinin yanı sıra Avrupa'da da büyük kayıplar yaşadı. Almanya, Belçika ve İsviçre'de toplam 160 mağazasını kapatan marka, online mağazasını ise yeniden tasarım çalışmaları nedeniyle geçici olarak durdurdu.
Esprit'in COO'su Tony Strippoli, artan maliyetler ve Avrupa'daki kötü ekonomik koşulların markayı daha da zor duruma soktuğunu ifade etti.
ESPRİT'İN TARİHİ VE BAŞARILARI
Esprit Holdings Limited, merkezi Hong Kong'da olan küresel bir perakende şirketidir. Giyimden aksesuara, ayakkabıdan ev eşyalarına kadar birçok ürün sunan marka, özellikle 1991 yılında Gwyneth Paltrow'un yer aldığı kampanyasıyla hafızalara kazınmıştır. 2000'lerin başında büyük bir finansal başarı yakalayan Esprit'in piyasa değeri 20 milyar doları aşmıştı. Ancak 2008'deki ekonomik kriz ve COVID-19 sürecinde yaşanan kayıplar, markayı büyük bir gerilemeye sürükledi. Çin, Tayvan ve Singapur gibi birçok Asya pazarındaki mağazalarını kapatmak zorunda kaldı.
Esprit, bir dönemin ikonik markası olarak moda dünyasında unutulmaz izler bıraktı.