MEB'den yeni düzenleme: "bütüncül eğitim yaklaşımı"

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), "bütüncül eğitim yaklaşımı" kapsamında yeni bir düzenleme yaptı. Yeni yönergeye göre, farklı alanlardaki zümreler, müfredatların uygulanması ve diğer eğitim-öğretim süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı artıracak. Bu düzenlemelerin uygulamaya geçmesi ile birlikte, eğitimde olumlu gelişmelerin yaşanması bekleniyor.

MEB'in "bütüncül eğitim yaklaşımı" kapsamında hazırladığı yeni düzenleme madde madde açıklandı. Buna göre, aynı zümre öğretmenleri istemleri halinde tecrübe paylaşımı için birbirlerinin derslerini izleyebilecek. Ders izleme, zümre öğretmenlerinin ortak kararıyla mümkün olacak. Her eğitim ve öğretim yılında en az bir kez tecrübe paylaşımı amacıyla ders ziyaretleri yapılabilecek.

Diğer taraftan, farklı alanlardaki zümre öğretmenleri, ders müfredatlarının uygulanması ce diğer eğitim- öğretim süreçlerinde yürüttükleri disiplinler arası yaklaşımı artıracak. Bu kapsamda, tüm eğitim ve öğretim süreçleri, disiplinler arası bir yaklaşımla ele alınacak, öğrenme alanı, konu, kazanım ve öğrenme hedefleri bu yaklaşımla belirlenecek.

Takvime bağlanacak
Zümreler arası yapılacak ortak çalışmalar, takvime bağlanarak uygulanacak. Böylece ülke genelinde uygulama birliği sağlanacak.

Diğer görevler
Zümreler, öğrencilerin çoklu okuryazarlık becerilerinin gerçekleştirilmesi için planlamalar yapacak, sosyal sorumluluk programı kapsamında faaliyetler hazırlayacak. Okul öncesi ve ilkokullarda öğrencilerin akademik ve sosyal gelişiminin takibini yapacak, öğrencilerin gelişim düzeylerinin, öğretmen rehberliğinde gerçekleştirilen bireysel ve grupla yapılan etkinliklere katılmalarının da planlamasını yapacak.

Öğrencilere yönelik önleme, müdahale ve yönlendirme komisyonunda yapılacak çalışmalar da zümrelerce planlanacak.

Ortak sınavlar
Yönetmeliğe, MEB'in bu yıl uygulamaya koyduğu ortak yazılı ve uygulamalı sınavlarla ilgili zümrelerin yapacağı işlemlere ilişkin de yeni hüküm eklendi. Bu kapsamda, ortak yazılı ve uygulamalı sınavlar sonrasında ve dönem sonunda öğrenci başarısının ölçülmesi ve değerlendirilmesi, sınav analizleri yapılarak konu ve kazanım eksikliği tespit edilen öğrenciler için eylem planlarının hazırlanıp uygulanması, gerekli izleme faaliyetlerinin yapılması amacıyla düzenlendi.

Düzenlemenin yeni faydaları
Bu düzenlemelerin, öğretmenlerin mesleki gelişmelerine katkı sağlayacağı, öğrencilerin daha iyi bir eğitim almasına yardımcı olacağı ve eğitimde kalitenin artmasına katkı sağlayacağı düşünülüyor.

Özellikle ders ziyaretleri uygulaması, öğretmenlerin birbirlerinin deneyimlerinden öğrenmelerine ve mesleki gelişimlerine katkı sağlayacak. Farklı zümrelerde disiplinler arası yaklaşımın artırılması ise öğrencilerin daha bütüncül bir eğitim almalarını sağlayacak.

Bu düzenlemelerin uygulamaya geçmesi ile birlikte, eğitimde olumlu gelişmelerin yaşanması bekleniyor.

Bakmadan Geçme