ParamPOS işlem hacmi ise yüzde 300 arttı

Kasım indirimlerinde ParamKart işlem hacmi yüzde 84, ParamPOS işlem hacmi ise yüzde 300 arttı

Yılın en avantajlı indirim kampanyalarının yapıldığı kasım ayında, ParamKart ve ParamPOS ile yapılan işlemlerde geçen senenin aynı dönemine göre büyük bir artış yaşandı. Bir önceki yılın aynı dönemine göre ParamKart'ın işlem hacmi yüzde 84, ParamPOS'un işlem hacmi ise yüzde 300 arttı. En çok harcama yapılan gün 27 Kasım olurken, ortalama sepet tutarı yüzde 116'lık artışla 796 TL oldu.

Bütünleşik finans sağlayıcısı Param, ParamKart ve ParamPOS ürünleriyle kasım ayı boyunca süren kampanya günlerinde fark yarattı. Birçok markada nakit iade avantajıyla harcarken kazandıran ParamKart, kullanıcıların kasım ayında alışveriş keyfini ikiye katladı. Açıklanan verilere göre, kasım ayında ParamKart'ın işlem hacmi geçtiğimiz yıla göre yüzde 84 arttı. ParamKart ile en çok harcamanın yapıldığı sektörler “Akaryakıt İstasyonları”, “Bakkallar ve Süpermarketler”, “Çok Reyonlu Mağazalar”, Elektronik” ve “ Beyaz Eşya Mağazaları” olurken; en çok alışveriş yapılan ilk beş şehir ise İstanbul, Ankara, Bursa, Kocaeli ve İzmir olarak sıralandı.

ParamPOS'un işlem hacmi yüzde 300 yükseldi

İndirim kampanyalarının gerçekleştiği kasım ayında ParamPOS'un işlem hacmi yüzde 300 yükselirken, işlem adedi yüzde 77 oranında arttı. ParamPOS rakamlarına göre en çok harcama yapılan sektörler sırasıyla “Muhtelif ve Spesiyalite Perakende Satış Dükkanları”, “Sigorta Satışı, Sigortalama ve Primler”, “Bakkallar ve Süpermarketler”, “Diğer Ticari Faaliyetler” ve “Et Marketleri ve Perakendeciler, Soğuk Depolama” oldu.

Geçen yıl 368 TL olan ortalama sepet tutarı ise yüzde 116 artarak 796 TL olarak gerçekleşti. En çok harcama 27 Kasım'da saat 12.00 – 13.00 aralığında yapıldı. Harcamaların yüzde 72'si kredi kartı, yüzde 21'i debit kart, yüzde 7'si yabancı kartlarla yapılırken; yüzde 73'ü tek çekim, yüzde 27'si ise taksitli olarak gerçekleşti.

“Yıl sonu hedefimiz 160 milyar TL ciroya ulaşmak”


ParamKart ve ParamPOS ile kasım ayı kampanyalarında elde edilen büyümeyi değerlendiren Param Kurucu ve CEO'su Emin Can Yılmaz, şunları söyledi: “2023 yılı pek çok başarıya imza attığımız bir yıl oldu. Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre ParamKart ve ParamPOS ile yapılan işlemlerde yaklaşık iki-üç kat artış yaşadık. Hatta ParamPOS'un aylık 1 milyar TL olan işlem hacmini bir günde yakaladık ve kendi rekorumuzu kırarak 24 saatte 1 milyar TL'lik işlem hacmine ulaştık. 2023'ün sonuna yaklaşırken yılın en avantajlı indirim kampanyalarının düzenlendiği dönemde de benzer başarılara imza attık ve ParamKart'ın işlem hacminde yüzde 84, ParamPOS'un işlem hacminde ise yüzde 300 artış elde ettik. 2023 yılı sonunda ise hedefimiz 160 milyar TL ciroya ulaşmak. Tüm bu başarılarla Türk ekonomisine katkı sağlamaya; önümüzdeki süreçte bütünleşik finans sağlayıcısı olarak finansal teknoloji alanındaki farklı çözümlerimizle ekosistemimizi büyütmeye ve sektördeki liderliğimizi sürdürmeye devam edeceğiz.”

Param hakkında:


Türkiye'nin ilk lisanslı elektronik para kuruluşu olan Param, 2014 yılında TURK Elektronik Para AŞ markası olarak kuruldu. Troy, MasterCard, Visa ve Discover kart şemaları ile kart ihraç etme lisanslarının tümüne sahip tek elektronik para kuruluşu olan Param, BKM TechPOS platformunun da ilk ve tek banka dışı üyesi. Türkiye'de fintek sektörünün lideri ve öncüsü olan Param; Finrota, ParamTech, Kredim, Twisto, Univera ile bağlı iştiraki Univis alt markalarıyla finansal çözümler sunuyor. Teknolojideki gücünü globale taşımak üzere ilk adımı 2022 yılında İngiltere'de Param UK markasıyla atan ve 2023 Mart ayında Hollanda'da şirket kuran Param, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD), CEECAT Capital, Alpha Associates ve Revo Capital'in katıldığı ilk turda 217 milyon dolar değerleme ile yatırım aldı. Yaklaşık 1500 çalışan sayısıyla finansal teknoloji sektöründe varlığını emin adımlarla sürdürüyor

Bakmadan Geçme