Türkiye'de yılbaşı hediyesi giyim ve aksesuar oluyor

Türkiye'de yılbaşı hediyeleri için en çok online kanallar tercih ediliyor

Amazon Türkiye'nin Twentify iş birliğiyle gerçekleştirdiği araştırma Türkiye'deki insanların yılbaşı alışkanlıklarına, nasıl kutlama yaptıklarına, en çok kime hediye aldıklarına ve daha pek çok konuya ışık tutuyor.



Araştırmanın sonuçlarına katılımcıların yüzde 64'ü her yıl yeni yıl için özenle hazırlık yaptıklarını söylerken yeni yıl hediyesi için satın alımlarda ilk tercih yüzde 83 ile giyim ve aksesuar oldu. Katılımcıların yarısından fazlası hediye almanın yılbaşının en önemli etkinliği olduğunu belirtirken yeni yıl hediyelerin alındığı kişiler içerisinde partnerler en sevdikleri kişilerin başında yer aldı.



Amazon Türkiye ve Twentify, yeni yıla girerken ülkemizde insanların yılbaşına bakış açısını ve tüketicilerin online perakendedeki alışveriş alışkanlıklarını ortaya koyan bir araştırmaya imza attı. Araştırma sonuçlarına göre katılımcıların yüzde 64'ü her yıl yeni yıl için özenle hazırlık yaptıklarını ve yılbaşını kutladıklarını, yüzde 36'sı ise yeni yılı ailelerine veya sosyal çevrelerine uyum sağlamak için kutladıklarını söyledi. Katılımcıların yüzde 65'i sadece 31 Aralık gecesi yeni yılı kutlarken, yüzde 35'i 31 Aralık gecesi sevdikleriyle birlikte kutlama yapmanın yanında bu gece öncesinde farklı gruplarla çeşitli kutlamalara da katılıyor.

Katılımcılar, yüzde 53'lük bir oranla hediyeleşmenin yılbaşı döneminin en önemli etkinliklerinden biri olduğunu belirtirken, yüzde 37 ile yılbaşı gecesi için yemek planlamak ikinci ve yüzde 36 ile ağaç süslemek katılımcıların en çok önem verdikleri üçüncü etkinlik oldu. Hediye vermek için en çok tercih edilen ürünler giyim ve aksesuarlar oldu. Bunu yüzde 64 ile parfüm ve kişisel bakım ürünleri ve yüzde 46 ile mücevherler takip ediyor.



En çok romantik partnerler için hediye alınıyor


Yeni yıl hediyelerin alındığı kişiler içerisinde partnerler listenin başında yer alırken (yüzde 75), onları çocuklar (yüzde 62) takip ederek aile odaklı ve romantik kutlamaların önemini ortaya koyuyor. Anneler (yüzde 55) babalardan (yüzde 43) daha fazla hediye alırken kardeşlerin de (yüzde 44) popüler alıcılar olması kültürel hediye verme normlarına ve aile bağlarının değerine işaret ediyor. Katılımcıların yüzde 30'unun kendileri için hediye almayı tercih ettiklerini söylemesi de kendi kendine hediye vermeye yönelik bir eğilim olduğunu ortaya koyuyor.



Hediyeler en çok online kanallar üzerinden satın alınıyor


Hediye satın alırken tercihlerine bakıldığında ise kullanılabilirlik (yüzde 42) ve kalite (yüzde 41) hediye seçiminde en çok önem verilen kriterler oldu. Online platformlar ise yılbaşı hediyesi satın almak için en çok kullanılan kanallar oldu. Katılımcıların yüzde 57'si sevdiklerine yılbaşı hediyeleri almak için online mağazaları tercih ettiğini belirtti.



Araştırmada öne çıkan diğer önemli sonuçlardan bazıları şu şekilde:

Ne çağrıştırıyor? Yılbaşı katılımcılar için en çok yeni başlangıçları ve umutları (yüzde 27), eğlence ve kutlamaları (yüzde 21) ve Noel ağacı süslemeyi (yüzde 14) çağrıştırıyor. En baskın duygu umut (yüzde 38) olurken bunu mutluluk (yüzde 31), heyecan (yüzde 30) ve neşe (yüzde 26) takip ediyor.


Kiminle kutluyoruz? Katılımcıların çoğunluğu (yüzde 26) yılbaşı gecesini eşleri ve çocuklarıyla birlikte geçirirken bunu tüm aileleriyle birlikte geçirenler (yüzde 22) takip ediyor. Daha küçük bir kesim ise eşleri, çocukları ve diğer akrabalarıyla (yüzde 14), anne-babaları veya kardeşleriyle (yüzde 12) ve sevgilileri/partnerleri ve arkadaşlarıyla (yüzde 10) kutluyor.
Nerede kutluyoruz? İnsanların çoğunluğu (yüzde 57) yılbaşı gecesini kendi evlerinde geçirirken bunu bir aile üyesinin evinde (yüzde 26) ve bir arkadaşın evinde (yüzde 11) geçirmek takip ediyor. Açık havada kutlama yapanların oranı yüzde 6'da kalıyor.


Hangi etkinlikleri yapıyoruz? Katılımcıların yüzde 39'unun katıldığı en önemli ev etkinliği, özel yemekler hazırlamak. Televizyonda yılbaşı programları izlemek katılımcıların yüzde 37'sinin evlerinde yaptığı bir sonraki en popüler etkinlik oldu. Tombala oynamak ve hediye vermek de katılımcıların yine yüzde 37'si tarafından tercih ediliyor.



Farklı kültürlerin kaynaştığı Türkiye'de, evlerin kapılarının önünde bolluk ve bereketi temsil eden narların kırılmasından, bazı araştırmacılar tarafından tüm dünyadaki Noel ağacı kutlamalarının atası olduğuna inanılan ve kış gündönümü kutlaması olan “Nardugan"a kadar birçok farklı kutlama da yapılabiliyor. Bunlara ek olarak kırmızı renkte çorap ve iç çamaşırı giymek, masa altında 12 üzüm yemek ve sevdiklerini öpmek de Türkler tarafından yıl boyunca şans getirdiğine inanılan yeni yıl etkinlikleri arasında yer alıyor.

Amazon Türkiye'den Prime üyelerine özel yılın son fırsatları kampanyası
Amazon.com.tr'nin Prime üyelerine özel indirimlerin sunduğu “Yılın Son Fırsatları” kampanyası 25 Aralık'a kadar devam ediyor. “Yılın Son Fırsatları” boyunca Amazon Prime üyeleri, ev ve yaşam ürünlerinden modaya, kişisel bakım ürünlerinden oyuncaklara kadar tüm kategorilerdeki geniş hediye seçenekleri arasından seçim yapma fırsatı bulurken hem sevdikleri hem de kendileri için yeni yıla coşku katacak hediye alternatiflerine hızlı ve güvenilir teslimat seçenekleriyle de sahip olabiliyor.


Prime Hakkında


Prime, dünya çapında 200 milyondan fazla üyesine alışveriş ve eğlencenin en iyisini sunar. Türkiye'deki Prime üyeleri 50'den fazla şehre hızlı, ücretsiz, sınırsız Prime teslimat, Prime Video ile “Yüzüklerin Efendisi”, “Rüyanda Görürsün”, “Air”, “Bihter” ve “Kendi Yolumda” gibi Amazon Orijinal içerikleri dâhil olmak üzere ödüllü film ve dizilere sınırsız erişim, Prime Gaming ile ücretsiz video oyunları ve oyun içi içerikleri ile Prime Day de dâhil olmak üzere Amazon.com.tr'de yıl içerisinde sunulan üyelere özel indirim fırsatlarına erişim gibi ayrıcalıklardan faydalanabiliyor. Herkes amazon.com.tr/prime adresinden 30 gün boyunca ücretsiz olarak Prime üyeliğini deneyebilir. Deneme süresinin ardından, Prime üyeliği ayda sadece 39 TL. Prime'a katılmak veya 30 günlük ücretsiz deneme sürenizi başlatmak için amazon.com.tr/prime adresini ziyaret edebilirsiniz.



Amazon Hakkında


Amazon, dört ana prensibi takip eder: rakip yerine müşteri odaklılık, keşfetmek için tutku, operasyonel mükemmeliyetten ödün vermemek ve uzun vadeli düşünmek. Amazon, dünyanın en müşteri odaklı şirketi ve dünyanın en iyi işvereni olmayı hedefler. Amazon, Türkiye'deki operasyonlarına, Eylül 2018'de Amazon.com.tr'nin açılışıyla başladı. Amazon Prime, Eylül 2020'de Amazon'un alışveriş ve eğlencede en iyilerini Prime üyeleriyle buluşturmak için Türkiye'de hizmete sunuldu. Amazon, Türkiye'deki ilk lojistik üssünü yaklaşık 100 milyon dolar yatırım ile İstanbul'da açarak Türk KOBİ'lerin tüm dünyadaki yüz milyonlarca müşteriye ulaşmasına destek sağlıyor. Daha fazla bilgi için, amazon.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.

Bakmadan Geçme