X, Instagram ve TikTok'a Rakip Oluyor
X, kullanıcıların paylaştığı ve oluşturduğu video içeriklerini tek bir sekme altında düzenleyerek ön plana çıkarmayı hedefliyor.
Elon Musk'un sosyal medya platformu X, kendisini doğrudan TikTok ve Instagram Reels karşısında konumlandıracak bir özelliği tanıtmak için kolları sıvadı. Kullanıcılara ilgi alanlarına göre uyarlanmış hem kısa hem de uzun videolardan oluşan bir akış hazırlanıyor.
Bu özelliğin beta sürümü bu yaz sonunda seçilmiş bir kullanıcı grubuna sunulacak.
Söz konusu girişim, Musk'ın Ekim 2022'de platformu satın almasından bu yana yapmak istediklerinden biri.
Bu vizyona, bir zamanlar Twitter'a entegre edilen kısa biçimli video uygulaması olan Vine konseptinin yeniden canlandırılması da içinde bulunuyor.
TİKTOK'A ALTERNATİF OLABİLİR
Nisan ayında Musk, 186 milyon takipçisine Vine'ın geri getirilip getirilmemesi konusunda bir anket yaptı ve neredeyse yüzde 70'i olumlu oy verdi.
Zirve noktasında Vine, 200 milyon kullanıcıya sahipti ve Ice Bucket Challenge gibi viral trendlerle biliniyordu.
Popülerliğine rağmen Twitter, Vine'dan etkili bir şekilde para kazanamadı ve bu da 2017'de kapanmasına sebep oldu.
TikTok yasağının potansiyel olarak uygulanması, milyonlarca Amerikalıyı video paylaşımı için alternatif platformlar aramaya neden olabilir ve bu da X'i çekici bir seçenek haline getirebilir.
Yeni özellik aynı zamanda, Twitter'ın 2021'de Periscope'u kapatmasından bu yana mevcut olmayan bir hizmeti yeniden canlandıran bir canlı yayın öğesini de kapsayacak.
X içindeki kaynaklar, Vine'dan ilham alan konseptin, kullanıcıların abonelik ve doğrulama hizmetleri satın alması yoluyla gelir yaratabileceği konusuna olumlu bakıyor.