• Haberler
  • Siyaset
  • Erdoğan'dan İmamoğlu'na Paris Tepkisi: Borçlara Para Yok, Paris'te Müsrifliğe Para Çok

Erdoğan'dan İmamoğlu'na Paris Tepkisi: Borçlara Para Yok, Paris'te Müsrifliğe Para Çok

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, 'Hizmet ve eser düşmanlığı yapan muhalefet olmaz. Ülkenin kaynaklarıyla ilgili cümle kurulacaksa, eleştirilmesi gereken Çukurova Havalimanı değil, halkın parasını Paris'te har vurup harman savuran müsriflerdir' dedi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Çukurova Uluslararası Havalimanı'nın açılış töreninde konuştu

Havalimanının Adana ve Mersin ile tüm bölgeye, tüm Türkiye'ye ve 85 milyonun her bir ferdine hayırlı olması temennisinde bulunan Erdoğan, eserin bölgeye kazandırılmasında emeği geçen herkese teşekkür etti.

Çukurova Uluslararası Havalimanı'nın açılışını sizlerle yapmaktan büyük bir memnuniyet duyuyorum. Havalimanımızın 85 milyonumuzun her bir ferdine hayırlı olmasını diliyorum. Cumhurbaşkanı Erdoğan: Bugün Mersin ve Adana’nın yanı sıra geniş bir alana hizmet verecek bir vizyon projesini daha hayata geçirmenin haklı gururunu yaşıyoruz.Bugün sadece bir havalimanı değil Yenice'mizden tüm dünyaya yeni, modern estetik bir kapı açıyoruz. Havalimanımızın dünya standartlarında bir eser olduğunu görüyoruz. 

Çukurova Uluslararası Havalimanı'nın yıllık kapasitesi 9 milyon kişidir. Terminal alanı 110 bin metrekarelik büyüklüğe sahiptir. 3 bin 500 metre uzunluğunda ve 60 metre gövde genişliğindeki ana pistine en geniş gövdeli yolcu uçakları dahi iniş-kalkış yapabilecektir. Ana piste ilaveten ayrıca 3 bin 500 metre uzunluğunda ve 45 metre gövde genişliğinde yardımcı pist vardır. Tüm bunlarla birlikte 2 adet yüksek sürat taksi yolu, 48 uçak kapasiteli yaklaşık 279 bin metrekare apronu, 21 uçak kapasiteli yaklaşık 56 bin metrekare genel havacılık apronu, yer hizmetleri, araç park yeri, nöbetçi kulübeleri ve çevre güvenlik yoluyla havalimanımız en üst standartta imkanlarla donatılmıştır. Üst yapı tesislerimizin toplam kapalı alan 214 bin 180 metrekareyi buluyor.

"Devletin bütçesinden tek kuruş harcamadan bu eserlerin inşasını tamamladık"

Havalimanımızın inşasında bölgemizin sembollerini ve mimari özelliklerini kullanmaya ihtimam gösterdik. Hava kontrol kulesi ağaç formunda tasarlandı. Bu toprakların simgesi olan pamuk motifleri ile turuncu rengi havalimanımızın süslemesinde özellikle tercih ettik. Son yıllarda ülkemize kazandırdığımız pek çok eseri kamu özel ortaklığıyla hizmete aldık devletin bütçesinden tek kuruş harcamadan bu eserlerin inşasını tamamladık.

Devletin bütçesinden tek kuruş harcamadan bu eserlerin inşasını tamamladık. Böylece sadece ülkemizin altyapı eksiklerini süratle gidermekle kalmadık, aynı zamanda Türkiye ekonomisine de ciddi katma değer oluşturduk. Milletimizin istifadesine sunduğumuz her bir köprü, otoyol, havalimanı, yatırım rakamlarının çok çok ötesinde ekonomik kazanç sağladı. Çukurova Havalimanı'mızın yapımında da aynı yöntemi uyguladık. Kamu-özel işbirliğiyle inşa edilen havalimanının toplam yatırım miktarı 608 milyon 500 bin eurodur. Devletimiz buradan 25 yıl içinde toplam 297 milyon 100 bin euro kira bedeli elde edecektir. Bu sadece kira bedeli olarak devletimizin kasasına girecek olan tutardır. Havalimanımız, tüm Çukurova'nın ticaretine, turizmine, tarımsal üretimine, ekonomik hayatına önemli katkılar yapacak, doğrudan ve dolaylı olarak yaklaşık 3 bin kişinin istihdamına vesile olacaktır.

Yani her iki şehrimizin de tam ortasında konumlanmıştır. Havalimanımız, Mersin ve Adana'dan hem D400 yolu hem de otoyol üzerinden kolay ulaşım imkanına sahiptir. Adana ve Mersin ile birlikte Osmaniye ve Niğde'ye olan yakınlığıyla da 5 milyonu aşkın insanımıza hizmet verecek. Buranın yapımına başladığımızda eş zamanlı olarak bağlantı yollarının çalışmalarını da başlatmıştık. Havalimanına konforlu, güvenli ve hızlı erişim sağlamak amacıyla 15,9 kilometrelik yolumuzu, bölünmüş yol standardında tamamladık. Proje kapsamında toplam 258 metre uzunluğunda 8 adet tek köprü, 90 metre uzunluğunda 2 adet çift köprü ve 127 metre uzunluğunda farklı seviyeli kavşak inşa ettik. Yol sayesinde, vakitten 494 milyon lira, akaryakıttan 84 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 578 milyon lira tasarruf edeceğiz.

"Hızlı trenlerle Mersin ile Adana arası seyahat süresi 35 dakikaya inecek"

Tabii sadece kara yolu bağlantılarıyla yetinmiyoruz. Çukurova Havalimanı'mızı Mersin, Adana, Gaziantep hızlı tren hattına entegre ediyoruz. Hat tamamlandığında saatte 200 kilometre hıza ulaşabilecek hızlı trenlerle Mersin ile Adana arası seyahat süresi 35 dakikaya inecek. Adana veya Mersin'den trene binen kardeşlerimiz 23 dakikada havalimanımıza varacak.

Mersin Limanı, Mersin ve Adana organize sanayileri, İskenderun Körfezi sanayi tesisleri, Yumurtalık Serbest Bölgesi gibi sanayi ve ticaret bölgelerinden gelen ürünleri buradan tüm dünyaya göndereceğiz. Burada şunu özellikle söylemek isterim; hem Adanalı hem Mersinli vatandaşlarımız çok kısa sürede bu eserin ne kadar isabetli bir yatırım olduğunu görecekler.

Şakirpaşa Havalimanı kapatılmayacak

Bizim doğal bulmadığımız muhalefetin, 'İstemezükçü' tavrıdır. Artık bu huyu bırakmanız lazım. 'Şakirpaşa Havalimanı'nı kapatacağız.' böyle diyorlar. Nereden çıktı bu? Böyle bir şey yok. Aydın'da biliyorsunuz bizim bir eğitim merkezimiz var. Şimdi Şakirpaşa Havalimanı işte bir eğitim merkezi olarak ne yapacak? Bölgeye hizmet verecek. Kapatma diye bir şey söz konusu değil. Ama muhalefetin işi gücü hep bu tür yalanları ne yapmak? Uydurmak. Tutmayacak bu yalanlar.

Adana Şakirpaşa Havalimanı kapatılmayacak. Şakirpaşa Havaalanı artık eğitim merkezi olarak hizmet verecek. Ticari uçuşlar için Çukurova'yı; eğitim, afetle mücadele ve güvenlikle ilgili çalışmalarda ise Şakirpaşa Havalimanı'nı kullanacağız.

Muhalefetin işi gücü yalan üretmek, tutmayacak bu yalanlarınız. Vatandaşlarımızı provoke edrrek neyi amaçlıyorsunuz. Muhalefet hizmeti sahiplenmek yerine havalimanımızı karalamak için kendilerini paralıyorlar. 

"Hizmet ve eser düşmanlığı yapan muhalefet olmaz"

Adanalı ve Mersinli kardeşlerimizi kışkırtarak yapılan yatırımı gölgelemeye çalışıyorlar. Hizmet ve eser düşmanlığı yapan muhalefet olmaz.Ülkenin kaynaklarıyla ilgili cümle kurulacaksa, eleştirilmesi gereken Çukurova Havalimanı değil, halkın parasını Paris'te har vurup harman savuran müsriflerdir. SGK'ya borç ödemeye, millete hizmet etmeye gelince kasada para yok, fakat cümbür cemaat Paris'te keyif çatmaya gelince paranın sınırı yok. Bunun takdirini de aziz milletime bırakıyorum tekrar söylüyorum insanımızın her türlü tenkitine serzenişine sonuna kadar tahammülümüz vardır ancak ülke ve milletin kaynakları üzerinden keyif çatanlara kulaklarımız tıkalıdır.

Yatırım kötüleyen muhalefet olmaz. Biz milletimize hizmet etmeye devam edeceğiz. Avrupa'nın en iyi havalimanı seçilen İstanbul Havalimanı'ndan asrın projesi Marmaray'a kadar yapılan her hayırlı işe kulp taktılar. Son 22 yılda hava yolu ulaşımına büyük yatırımlar yaptık. Aktif havalimanı sayısını bugün itibarıyla 26'dan 58'e çıkardık.

Bakmadan Geçme