Otomatik Ödeme Talimatlarına Ek Ücret mi Geliyor?

Kredi kartı kullanan özel banka müşterileri için yapılan bu uyarı kapsamında, bankalar müşteriye belirtmeden otomatik ödeme talimatına ek ücret çıkarmaya başladığı söyleniyor.

Kredi kartı kullanan özel banka müşterileri için yapılan bu uyarı kapsamında, bankalar müşteriye belirtmeden otomatik ödeme talimatına ek ücret çıkarmaya başladığı söyleniyor.

ÖNCEDEN BİLDİRMEK GEREKİYOR

Bu ek ücretin daha önce müşteriye bildirilmemesi, sözleşme şartlarının uygulanmasında hükümsüz görünebilir. Banka, müşterisine çıkartılan bu ücretin önceden bildirilmesi ve müşterinin onayını alması gerekmektedir.

Tüketiciye bilgi verilmemesi ve onay alınmaması durumunda, banka müşterisi kartı ve otomatik ödeme talimatlarını ücretsiz bir şekilde iptal etme hakkına sahiptir.
 

Otomatik ödeme talimatlarına ek ücret


Son dönemlerde özel bankaların müşterilerinin otomatik ödeme talimatlarına karşı ek ücret talep edildiği görülüyor. Müşterilerin komisyonsuz otomatik ödeme yapabileceğini düşünerek aldığı kredi kartlarına bir süre sonra düzenli ödemelere ek ücret talep edildiği söyleniyor. Bu durum karşısında bankalar bu komisyonsuz ödeme talimatının birkaç ay olduğu ve sürenin sonunda da ek ücret ödemesi gerektiği belirtiliyor.

Konuyla ilgili Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, düzenli fatura ödeme talimatlarında bankaların ücret istemesine yönelik şikayetlerin arttığını belirtti. Ağaoğlu, mağdur olan tüketicilerin CİMER aracılığıyla Merkez Bankası’na şikayetlerini oluşturabileceklerini ya da Alo 175 hattına da şikayet edebileceklerini söyledi.

yazılı bildirim yapılması gerekiyor

Ağaoğlu'nun ifadelerine göre, Tüketici Kanunu'nun 4. Maddesi 2. Fıkrası gereği, sözleşme maddelerinin sözleşme süresi sonuna kadar değiştirilemeyeceğini belirtti. Ayrıca, BDDK tarafından ilgili mevzuatla fiyat veya ücret değişikliklerinin 1 ay önce yazılı olarak tüketicilere bildirilmesi gerektiğini vurguladı. Tüketicinin bu koşulları kabul etmemesi durumunda kartını veya bankayı değiştirebileceğini ifade etti. Önceki uyuşmazlıklarda tüketici ve banka sorumluluğunun BDDK'dan Merkez Bankası'na aktarıldığını ve dikkatli olunması gerektiğini belirtti.

Avukat Hanife Emine Kara ise banka ile müşteri arasında imzalanan sözleşmede açık ve anlaşılır bir dilin olması gerektiğini belirtti. Sözleşmedeki bir hükmün açık ve anlaşılır olmaması veya birden fazla anlama gelebilmesi durumunda tüketici lehine yorumlanacağını vurguladı.

Bakmadan Geçme