Türkiye Dizi İhracatın'da İlk 3'de
The Economist dergisi, dünyadaki dizi ihraç eden ülkelerin verilerini paylaştı. Türkiye ilk 3'e giren ülkelerden oldu
The Economist dergisi, dünyadaki dizi ihraç eden ülkelerin verilerine yer vererek durumu gözler önüne serdi.
TÜRK DİZİLERİNE TALEP ARTTI
Parrot Analytics'in araştırmasına göre, 2020 ile 2023 yılları arasında Türk dizilerine olan küresel talep yüzde 184 arttı. Kore dizilerine olan talep ise yüzde 73 olarak açıklandı.
TÜRKİYE ÜÇÜNCÜ SIRADA
Türkiye, Amerika ve İngiltere'nin arkasından gelerek en büyük üçüncü senaryolu dizi ihracatçısı oldu. 2023 yılında yeni Türk dizilerinin en büyük üç ithalatçısı İspanya, Suudi Arabistan ve Mısır olarak gerçekleşti.
Türkiye'de her hafta bir bölüm yayınlanan ve üç saati bulan dizilerin, diğer ülkelerde daha kısa bölümlere ayrıldığı ve daha uzun süre ekranlarda yayınlandığı belirtildi.
FARKLI DİLLERDE YAYIMLANIYOR
Diğer ülkelerde yayınlanan diziler genelde dublajlı olarak yayınlanıyor. İspanyolca dublajın İspanya'da ve birçok Latin Amerika ülkesinde kullanılması izleyici için kolaylık sağlıyor.
Lehçe veya Yunanca gibi diller için altyazılı seçeneği daha çok tercih ediliyor. Bu sayede izleyiciler Türkçe öğrenmeye başlıyor ve dublajlı yayını beklemek zorunda kalmıyor.
Dizileri göz alıcı manzaralar, lüks kostümler, güzel ve yakışıklı oyunlar çekici kılıyor.
Makalede ayrıca, Arap izleyicilerin, Türk dizilerinin Hollywood'un sıklıkla yaptığı gibi Müslümanları terörist ya da taksi şoförü olarak değil, kahraman olarak tasvir etmesini takdir etiği vurgulanıyor.
İTO: DİZİ İHRACATI 600 MİLYON DOLARA ULAŞTI
İstanbul Ticaret Odası’nın verilerine göre, Türkiye'nin televizyon ihracatının 2022'de 600 milyon dolara ulaştığını tahmin ediyor. Bazı analistler ise satışlarının yakında milyarlara ulaşacağını öngörüyor.